-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:3819 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:23

وظيفه ما در مقابل مسائل دكتر شريعتي را بگوييد . آيا مي توان از ايشان جانبداري كرد ؟

پيشنهاد سازمان ملل مبني بر پذيرش صلح از سوي طرفين جنگ در سالهاي اول تجاوز عراق به ايران در حالي صورت گرفت كه: نيروهاي عراق در وسعت زيادي از خاك ما حضور داشتند ودر اين پيشنهاد صلح اشاره اي به تعيين متجاوز ومحكوميت او وبيرون رفتن متجاوز از خاك ايراننشده بود . ولي در آخرين پيشنهاد صلح كه از سوي ايران پذيرفته شد عراق از مرزهاي ايران بيرون رانده شده بود و سازمان ملل تعهداتي از قبيل : تعيين متجاوز ، محاكمه او وبازپس گيري خسارت جنگ از وي را متقبل شده بود .

با توجه به اينكه سازمان ملل نهايتاً در انجام تعهدات خود كوتاهي نمود چنين نتيجه مي شود كه پذيرش صلح در سالهاي اول جنگ با آن شرايط صلاح نبود واگر چنين امري تحقق مي يافت هنوز كشور در اشغال متجاوزين بود وما بايد براي آزاد سازي آن به سازمان ملل اميد مي بستيم سازماني كه حتي از اجراي آنچه كه متعهد شده كوتاهي ورزيده است .

مقام معظم رهبري نيز در اين زمينه فرموده اند: (( اما در حمله عراق به ايران تا وقتي تانكهاي عراقي پيشروي مي كردند شوراي امنيت ساكت وتماشا چي نشست. بعد از آنكه هزاران كيلومتر را تصرف نمودند ، شوراي امنيت يك كلمه حرف زد كه آن هم تقبيح تجاوز نبود عراق را ملامت نكرد كه چرا تجاوزكردي وجنگ را شروع كرده است به دو طرف گفت كه حالا بياييد دست از جنگ بكشيد وآتش بس كنيد يعني در حقيقت تثبيت عراق در اراضي اشغالي ما، البته ما قبول نكرديم وآن قطعنامه را رد كرديم .)) (1)

واحد تحقيقات وپژوهش

ــــــــــــــــــــــــــــــــ

1) پرسش وپاسخ از مقام معظم رهبري ، ص 406



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.